Faculty

Direttore scientifico

Osmano Oasi, Università Cattolica di Milano

International scientific board

Dario Balanzin, MD, Child Adolescent Psychiatrist and Therapist, Supervisor MBT Mentalization Based Treatment (Anna Freud Centre), Lugano, CH.

Anthony Bateman, M.A., FRCPsych, Visiting Professor at University College of London, Affiliate Professor in Psychotherapy at Copenhagen University, and Consultant to Anna Freud National Centre for Children and Families in London.

Martin Debbané, Professeur Associé, Faculté de Psychologie et des Sciences de l’Éducation, Université de Genève; Senior Lecturer, Department of Clinical, Educational and Health Psychology, University College London, UK; Associate and Trainer in mentalization-based therapies at the Anna Freud Centre in London.

Peter Fonagy, Ph.D., FBA, FMedSci, FAcSS, Professor of Contemporary Psychoanalysis and Developmental Science at University College London, and Chief Executive of the Anna Freud National Centre for Children and Families in London.

Edgardo Caverzasi, Presidente GIMBT (Gruppo Italiano MBT)

Gian Maria Galeazzi, Università di Modena e Reggio Emilia

Chiara Ionio, Università Cattolica di Milano

Vittorio Lingiardi, Università La Sapienza

Gianluca Castelnuovo, Università Cattolica di Milano

Francesco Pagnini, Università Cattolica di Milano

Cristina Riva Crugnola, Università di Milano Bicocca

Docenti della II edizione

Vera Abbiati, Cesare Albasi, Paolo Ambrosi, Dario Balanzin, Anthony Bateman, Paola Beffa Negrini, Roberto Bezzi, Paolo Brambilla, Davide Broglia, Antonino Carcione, Edgardo Caverzasi, Roberto Colombo, Martin Debbané, Franco Del Corno,  Giulia De Vidovich, Peter Fonagy, Gian Maria Galeazzi, Chiara Ionio, Vittorio Lingiardi, Antonella Marchetti, Davide Massaro, Niccolò Morandotti, Riccardo Muffatti, Osmano Oasi, Francesco Pagnini, Mauro Percudani, Pierluigi Politi, Cristina Riva Crugnola,  Annalisa Tanzilli, Daniela Tavian, Annalisa Valle, Roberto Viganoni.

Tutor d’aula

Gianluca Vitelli