Faculty

Direttore scientifico

Osmano Oasi, Università Cattolica di Milano e Presidente GIMBT (Gruppo Italiano MBT)

International scientific board

Dario Balanzin, MD, Child Adolescent Psychiatrist and Therapist, Supervisor MBT Mentalization Based Treatment (Anna Freud Centre), Lugano, CH.

Anthony Bateman, M.A., FRCPsych, Visiting Professor at University College of London, Affiliate Professor in Psychotherapy at Copenhagen University, and Consultant to Anna Freud National Centre for Children and Families in London.

Martin Debbané, Professeur Associé, Faculté de Psychologie et des Sciences de l’Éducation, Université de Genève; Senior Lecturer, Department of Clinical, Educational and Health Psychology, University College London, UK; Associate and Trainer in mentalization-based therapies at the Anna Freud Centre in London.

Peter Fonagy, Ph.D., FBA, FMedSci, FAcSS, Professor of Contemporary Psychoanalysis and Developmental Science at University College London, and Chief Executive of the Anna Freud National Centre for Children and Families in London.

Consiglio Direttivo

Gianluca Castelnuovo, Università Cattolica del Sacro Cuore

Edgardo Caverzasi, Presidente GIMBT (Gruppo Italiano MBT)

Cristina Riva Crugnola, Università di Milano Bicocca

Gian Maria Galeazzi, Università di Modena e Reggio Emilia

Vittorio Lingiardi, Sapienza, Università di Roma

Antonella Marchetti, Università Cattolica del Sacro Cuore

Francesco Pagnini, Università Cattolica del Sacro Cuore

Emanuela Saita, Università Cattolica del Sacro Cuore

Tutor d'aula

Alice Colombo

Docenti della II edizione

Cesare Albasi, Paolo Ambrosi, Dario Balanzin, Anthony Bateman, Bruno Biagianti, Tommaso Boldrini, Paolo Brambilla, Davide Broglia, Natasha Brondino, Jee Yun Cappelletti, Antonino Carcione, Edgardo Caverzasi, Antonello Colli, Roberto Colombo, Martin Debbané, Francesca De Salve, Giulia De Vidovich, Giovanna Esposito, Peter Fonagy, Alberto Frasson, Gian Maria Galeazzi, Elena Ierardi, Vittorio Lingiardi, Marianna Liotti, Francesca Locati, Elisa Maraffini, Antonella Marchetti, Davide Massaro, Alberto Milesi, Riccardo Muffatti, Osmano Oasi, Walter Padoani, Francesco Pagnini, Cristina Riva Crugnola, Chiara Rossi,  Annalisa Tanzilli, Daniela Tavian, Annalisa Valle, Roberto Viganoni.